میوه های لاغرکننده

 
۱۳۹۲/۶/۳۱

میوه های لاغرکننده

بعضی میوه ها قند دارند و باعث چاقی می شوند، بعضی دیگر برعکس لاغر می کنند اما تاکنون درباره میوه هایی که چربی را می سوزاند، شنیده بودید؟ آیا این میوه ها را می شناسید؟
چرا انجیر چاق کننده است؟
 
میوه های چاق کننده
 
انجیر تعریق بدن را زیاد می کند و ادرارآور است. حرارت بدن را کاهش می دهد و می تواند فرد را چاق کند به همین دلیل برای آنهایی که می خواهند وزن اضافه کنند یا برای بیمارانی که دوره نقاهت خود را می گذرانند، بسیار مفید است. البته بهتر است آن را با شیر سویا مخلوط کرده و بین غذاها خورد. همچنین انجیر یبوست را برطرف می کند و یکی از بهترین میوه ها برای تمیز کردن روده بزرگ و رفع یبوست است. 
حرارت بدن را کاهش می دهد و می تواند فرد را چاق کند. 
چربی ها را می سوزاند
 
 
سیب فشار و قند خون را پایین می آورد. همچنین تولید انسولین هورمون مهمی در بالا رفتن وزن است. علاوه بر اینها مقدار بسیار بالای پستین در سیب، سوخت چربی ها را در بدن بالا می برد و در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند. بر اساس تحقیقات انجام گرفته، زنان چاقی که به رژیم غذایی خود 3 عدد سیب یا گلابی کوچک افزودند، نسبت به زنانی که میوه را در رژیم خود وارد نکردند، بیشتر وزن کم کردند. افراد میوه خوار میزان کالریکمتری در روز مصرف می کنند. مصرف این میوه های سرشار از فیبر و کم کالری، باعث می شود احساس گرسنگی شما برطرف شده و کمتر غذا بخورید. 
مقدار بسیار بالای پستین در سیب، سوخت چربی ها را در بدن بالا می برد و در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند. 
میوه های لاغر کننده
هویج لاغرکننده اما آب هویج ...
برای لاغر شدن می توانید روزی چند هویج بخورید تا با استفاده از فیبر آن چربی های اضافه خود را آب کنید. اما حواستان باشد که آب هویج برخلاف هویج کالری زیادی دارد و حتی می تواند چاق هم بکند چون هر قاشق غذاخوری آن 20 کالری دارد اما هویج به دلیل فیبرهایی که دارد، می تواند احساس سیری را در فرد به وجود آورد. علاوه بر اینها هویج دارای ویتامین های A و B است و به دلیل داشتن آهن، فسفر و منیزیم خون ساز است و کلسترول بد خون را کاهش می دهد. 
آب هویج برخلاف هویج کالری زیادی دارد و حتی می تواند چاق هم بکند چون هر قاشق غذاخوری آن 20 کالری دارد.
متابولیسم را فعال می کند.
 
میوه های لاغر کننده
 
 
آناناس از میوه های بسیار غنی و مغذی است که متابولیسم بدن را فعال کرده و بدین ترتیب باعث سوختن چربی ها می شود. آناناس حاوی منگنز، منیزیم، ید، ویتامین C و فیبرهاست. 
همچنین حاوی برامولایین یا آنزیم مهم در هضم غذا و به خصوص پروتئین ها بوده و ضدالتهاب است. پاپایا میوه ای سرشار از ویتامین C است و آنزیم های آن بر هضم غذا کمک می کند. در نتیجه این میوه متابولیسم چربی ها را بالا برده و در نهایت باعث حذف چربی می شود. 
آناناس از میوه های بسیار غنی و مغذی است که متابولیسم بدن را فعال کرده و بدین ترتیب باعث سوختن چربی ها می شود. 
بیشترین آب است
میوه های لاغر کننده
 
خیلی ها توصیه می کنند میوه ها به دلیل قند فراوانی که دارند برای کسانی که تصمیم به لاغر شدن می گیرند، مناسب نیستند و نباید حین لاغری لب به هندوانه زد. اما بهتر است بدانید که هر فنجان از این میوه که 152 گرم وزن دارد، فقط 48 کالری انرژی تولید می کند. نکته دیگری که باید درباره این میوه به یاد داشته باشید، آن است که این میوه از منابع غذایی ویتامین های گروه B به خصوص ویتامین B1 و B6 است که این مواد مغذی می توانند در تولید انرژی و انجام زنجیره متابولیسم قندها و چربی ها دخالت کرده و آن را عملی سازند. 
این میوه در مقایسه با کالری ای که به بدن می رساند، مواد مغذی فراوانی دارد که قصد کاهش وزن دارند، توصیه می شود. 92 درصد از این میوه آب است. این موضوع خود بهانه ای است برای بیشتر آب خوردن یعنی افرادی که نمی توانند زیاد آب بنوشند، می توانند از هندوانه استفاده کنند. 
هر فنجان از این میوه که 152 گرم وزن دارد، فقط 48 کالری انرژی تولید می کند. 
روی سلول های چربی اثر می گذارد
 
میوه های لاغر کننده
 
مصرف زغال اخته باعث کاهش چربی شکمی و کاهش کلسترول می شود که این نوع چربی عامل ایجاد بیماری های قلبی و دیابت است. پژوهشگران، عصاره بلوبری به نام پلی فنول ها را روی بافت های حیوانی در آزمایشگاه مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند که نمونه های بافتی که بیشتر از همه در معرض عصاره زغال اخته قرار گرفته بودند، پس از اندازه گیری بعدی کمترین محتوای چربی را دارا بودند. آنها این موضوع را بررسی کرده اند که آیا زغال اخته و محتوای پلی فنول آن ممکن است نقشی در مقابله با چاقی داشته باشد؟ در این بررسی کشت های بافتی گرفته شده از موش، از لحاظ اثر پلی فنول های موجود در زغال اخته بر آنها مورد بررسی قرار گرفت و نشان داده شد که پلی فنول های موجود در این میوه می تواند بر سلول های چربی اثر بگذارند، به طوری که با بالاترین دوز پلی فنول، شمار سلول های چربی تا 73 درصد و با کمترین دوز آنها این میزان 27 درصد کاهش یافت. 
مصرف زغال اخته باعث کاهش چربی شکمی و کاهش کلسترول می شود که این نوع چربی عامل ایجاد بیماری های قلبی و دیابت است. 
این 3 را با هم مخلوط کنید
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: پزشکی ، ،
برچسب‌ها: